Re: RAID czy fake?

Autor: BUNIEK <mbuniek_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 14 Sep 2010 - 13:10:33 MET DST

> A teraz sobie wyobraź, że szybka ryzykowna aktualizacja się
> powiodła, wkładasz drugi dysk i synchronizujesz mirror. Po
> trzech dniach zaczynasz zauważać problemy z niektórymi pli-
> kami, a po czterech rozsypuje się system plików, bo aktuali-
> zacja powoli uszkadzała dane. W przypadku kopii zapasowej
> jesteś w stanie cofnąć się do stanu sprzed aktualizacji, a
> przy takim "nadużyciu" RAID-1 masz dwie kopie śmieci...

A kto i powiedział ze odbudowuje na dysku który wyjąłem z RAIDA, a nie na
innym nowym/używanym ale innym.
Nie neguje konieczności wykonywania Backupu, ale nie szukajmy dziury w
całym, bo może sie okazać ze właśnie zgubił sie klucz do szafy z kasetami z
backupem. Zawsze może zaistnieć sytuacja nie przewidywalna, ale jak dotąd
takie nadużywanie radia uchodziło płazem a kilku krotnie uratowało dupe bo
okno serwisowe małe było.

Buniek