Re: Jak archiwizować dane?

Autor: boxfish <cicior_at_gazeta.pl>
Data: Mon 13 Sep 2010 - 19:11:43 MET DST

W dniu 2010-09-13 13:36, maX pisze:

> Testowałeś jak na trwałość wpływa szybkość zapisu? Czy płyta była
> wypalana z maksymalną prękością nagrywarki czy w trybie x1?

Myślę że na trwałość płyty ma wpływ yo jaka była ona przed nagraniem
czyli to o czym wspomniał kolega wcześniej - ilość błędów PIE/PIF.

sam kopiując sobie czasem filmy korzystałem wyłącznie z płyt
sprawdzonych (taiyo yuden czy mitsubishi chemicals) wybrane w ten sposób
płyty miałay bardzo niskie współczynniki określające ilość błędów i
wynikało to z faktycznej kondycji nośnika. Te płyty starzeją się wolniej
(inne, które odrzucałem, w praktyce charakteryzowały się tym że proces
degradacji nośnika następował od razu po wyjściu z fabryki stąd ilość
błędów)

Co do meritum to dziś archiwizacja danych to podobnie jak kolega doraźny
backup codzienny w kompie, zewnętrzny na 1,5 terabajta, który zapene
będzie zdublowany a potem sukcesywnie podmieniany