Re: Jak archiwizować dane?

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Mon 13 Sep 2010 - 21:10:50 MET DST

> Testowałeś jak na trwałość wpływa szybkość zapisu? Czy płyta była wypalana z
> maksymalną prękością nagrywarki czy w trybie x1?

Testowałem jak prędkość zapisu działa na wynik PIE/PIF. Często wcale nie
najniższa, ale optymalna dla danego nośnika dawała najlepsze wyniki. Zdarzało
się, że optymalną okazywała się najwyższa, czasem przedostatnia, np. 12x

Nie badałem od czego zależy prędkość starzenia się dwóch płyt o takim samym
wyjściowym PIE/PIF i czy ma związek z prędkością nagrywania. IMHIO - nie sądzę.
Raczej tylko z fizycznymi właściwościami nośnika, jakością wykonania
(szczelność) oraz warunkami przechowywania.

Najważniejsze jest, aby używać dobrych płyt, czyli takich, jakie nagrywają się
dobrze na danej nagrywarce. Oczywiście, aby sprawdzać ich jakość trzeba też
dysponować nagrywarką dająca możliwość testów PIE/PIF.

latet