Re: RAID czy fake?

Autor: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto_at_wytnijto_o2.pl>
Data: Mon 13 Sep 2010 - 09:21:15 MET DST

W dniu 2010-09-12 15:03, MC pisze:
> Jakiś czas temu pewien gość napisał w renomowanym czasopiśmie taki tekst:
>
> The problems start when the mirror fails. The theory says this isn't a
> problem - take your failed disk out, replace it with a new one and carry
> on while the controller rebuilds the mirror in the background. I have to
> say straight away that I've never, ever encountered a mirrored RAID
> setup in which this worked as advertised.
>
> Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć? Proszę o podawanie przykładów
> negatywnych i pozytywnych z wymienieniem karty rozszerzeń, dodatkowego
> [...]

Na serwerowych kontrolerach SCSI ServeRAID o różnych numerkach dawało
radę bez najmniejszych problemów. Co więcej, dawało radę z różnymi
dyskami, z zastrzeżeniem, że ten dołożony był większy.

Tak zwykły mirror RAID 1, RAID 5 (wiem, to nie mirror) jak i RAID 10
zbudowany na SAS, każdy scenariusz z uszkodzeniem dysku przechodził bez
większej skuchy.

Pozdrawiam,
Tomek