Re: RAID czy fake?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 12 Sep 2010 - 20:45:04 MET DST

W dniu 2010-09-12 15:03, MC pisze:
> Czy kto艣 mo偶e potwierdzi膰 lub zaprzeczy膰? Prosz臋 o podawanie przyk艂ad贸w
> negatywnych i pozytywnych z wymienieniem karty rozszerze艅, dodatkowego
> uk艂adu na p艂ycie g艂贸wnej lub rodzaju mostka po艂udniowego kt贸ry ten RAID
> realizowa艂.
Moja praktyczna rada - nigdy przenigdy nie tworzy膰 raid-mirror o pe艂nej
pojemno艣ci dysku(贸w) tylko zawsze mniejszej o jaki艣 1%. Gdy jeden dysk
padnie - jest gruby zonk gdy si臋 oka偶e 偶e wszystkie dost臋pne dyski (na
miejsce tego padni臋tego) podobnego kalibru maj膮 o te par臋 MB mniej ni偶
wcze艣niejsza wersja z innym firmware/modelem.

Mi udawa艂o si臋 przenie艣膰/odbudowa膰 po padni臋ciach hdd/rozbudowywa膰
macierze stworzone na "fake" raidach integrowanych w intelowskich
czipsetach ICH-7R / 8R / 10R itd, w艂膮cznie z pod艂膮czeniem do ich10R
dysku "z rozwalonego mirrora" utworzonego kiedy艣 na ich7R, zosta艂 bez
problemu wykryty, odbudowany na drugim spare-dysku, i po testach
powr贸ci艂 do ich7r i dzia艂a do dzi艣 ;)