Re: Opcje zasilania - wyłączanie HDD

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 11 Sep 2010 - 01:16:13 MET DST

On 2010-09-08 10:25, pikny zenon wrote:
> Witam.
> W W7 w opcjach zasilania jest opcja Wyłączania HDD po jakimś czasie
> bezczynności. No i pytanie: Kiedy dysk się prędzej zepsuje?
> Jak będzie nonstop włączony (bo tak jest z tym kompem), czy jak będzie
> kilka razy dziennie włączany i wyłączany? Bo nie wiem co ustawić.

Jeżeli będziesz co 5 min wyłączał i włączał to dośc szybko osiągnie
limit rozruchów przewidziany w specyfikacji.. Aby za bardzo nie
filozofować, spróbuj tak ustawić czas aby dysk nie rozkręcał się w ciągu
dnia więcej niż 3-4 razy (Ty wiesz jak to ustawić, bo TY wiesz jak
korzystasz z dysku).

Na pewno będzie ok :) Nie wiem ja to się ma do liniowej/nieliniowej
rezystancji opisanej w głębi wątku ;) ale dyski SOHO przewidziane są do
SOHO, czyli rano włączasz po południu wyłączasz i tak wyrobisz pare latek.

Kiedys na pewno padnie, siły nie ma (pamiętaj o backupach :))

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
Lubisz miłą obsługę - skorzystaj! :)