Re: Prywatne pliki na firmowym serwerze.

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Fri 10 Sep 2010 - 15:25:43 MET DST

W artykule <i6cnb4$7kp$1@inews.gazeta.pl>, latet napisał(a):

> Na szczęście twórcy truecrypta przewidzieli taką sytuację i można ustawić dwa
> hasła. Pierwszym zabezpiecza się jakieś mało istotne, bezpieczne pliki, a
> drugim - co tam się naprawdę chcę. Nie da się udowodnić, że istnieje drugie
> hasło i ukryty wolumin.
>
> Dmuchając na zimne - warto przyjąć nawyk wpisywania haseł przy pomocy wirtualnej
> klawiatury.

A admin sieci podejrzewając niecne działania, w porozumieniu z szefem,
zainstaluje program do nagrywania ekranu danego komputera.
Wówczas nie dość, że czarno na białym jest, że jest to wolumin truecrypta,
to jeszcze będzie widać jakie jest wyklikane hasło.

PS: pomijam już fakt, jak taki wolumin utworzyć na pamięci NAS, żeby
był on ukryty ;) Obawiam się, że nie będzie to możliwe (i dotyczy
tylko dysków lokalnych). Ale nie omieszkam sprawdzić tego doświadczalnie
przy okazji.

Jacek