Re: Domowy NAS i przyległości

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri 10 Sep 2010 - 09:36:09 MET DST

Dnia 2010-09-09, o godz. 14:47:10
"kamil" <kamil@spam.com> napisał(a):

> "konieczko" <troll@ops.pl> wrote in message

> NAS bedzie mniejszy, tanszy, zazwyczaj pobiera mniej pradu i nie
> wymaga spedzenia dwoch dni nad instalowaniem linuxow.

W kazdym wypadku? Budowa i formatowanie 4 dysków 2TB w Intel SS4200 w
RAID5 zajęło zdecydowanie więcej czasu niż postawienie na tych samych
dyskach i kontrolerze Adapteca FreeNAS czy instalacja i zbudowanie na
tym samym kompie (żaden smok - używka 2xPentium 1,2MHz). Przy czym to
rozwiązania na PC (czy to pod NAS czy pod Debianem) dawały zdecydowanie
większą elastyczność zarządzania. Miałem też do czynienia z którymś
małym NAS-em Netgear-a - tego nei udało się uruchomić bo mimo że dyski
były z listy referencyjnej to 2 różne egzemplarze obudowy ich nie
widziały. Przy małych jednodyskowych NAS-ach masz rację. Przy
większych z większymi możliwościami już jest różnie.

Zdrówko