Re: Prywatne pliki na firmowym serwerze.

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Thu 09 Sep 2010 - 21:02:56 MET DST

Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
wiadomości news:slrni8h2qv.llq.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...
> Truecrypt. Ale to jest dobre tylko na krótką metę, bo wszystkie dane
> znajdujące się na serwerze firmowym należą do firmy.
> I jeśli sprawa nawet trafi do sądu, to będziesz musiał podać hasło
> do truecrypta.

W truecrypcie można zrobić ukrytą partycję. Ja tak mam, że plik np. 50GB
podzieliłem na 10GB na dane firmowe, a reszta na swoje. :-)
Po podaniu pierwszego hasła wchodze na te dane firmowe (np. kopie
dokumentów), a po podaniu innego na swoje dane. Nie da się nawet stwierdzić,
czy plik turecrypta ma ukryte archowum. Trzeba tylko pamiętać o granicy
jawnej partycji u mnie 10GB, bo po przekroczeniu jej nadpisujemy dane na
ukrytej partycji i już jej nie odczytamy. Oczywiście w TrueCrypcie jest
odpowiednie zabezpiecznie. Wszystko jest opisane w pomocy do truecrypta. :-)