Re: Prywatne pliki na firmowym serwerze.

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Thu 09 Sep 2010 - 09:23:11 MET DST

W artykule <i69vp4$jui$1@inews.gazeta.pl>, 666 napisał(a):

> Mam 2TB miejsca, z czego wykorzystuję 0 (zero) bo nie lubię, jak mi jakiś
> młodociany admin po plikach biega, niezależnie czy plikach służbowych (jakieś
> ostre drafty na klientów ;)) czy półprywatnych.
>
> Jak zabezpieczyć swoją przestrzeń dyskową na biurowym serwerze, przed adminem?

Truecrypt. Ale to jest dobre tylko na krótką metę, bo wszystkie dane
znajdujące się na serwerze firmowym należą do firmy.
I jeśli sprawa nawet trafi do sądu, to będziesz musiał podać hasło
do truecrypta.

Dlatego 3 razy zastanów się, czy taka metoda jest na pewno "właściwa", tj.
czy chcesz wchodzić w konflikt z pracodawcą, uganiać się po sądach i...
i tak pracodawca wyjdzie na swoim i uzyska dostęp do tych plików.
Natomiast prawne strony proponuję konsultować w razie potrzeby już na
osobnej grupie.

Jacek