Re: Domowy NAS i przyległości

Autor: quish <quish_at_interia.pl>
Data: Thu 09 Sep 2010 - 16:31:31 MET DST

W dniu 09.09.2010 11:06, Szarlih pisze:
> Dominik& Co jest autorem poniższej notatki:

> no to nie lepiej kupić obudowę na dysk z funkcją NAS, FTP, Samba,
> torrenty, bajery itd? koszt poniżej 300 zł, prawie bezgłośne (tyle co
> hałas dysku, jak dobierzesz cichy będzie cicho), miejsca zajmuje tyle co
> nic i wygląda estetycznie. co prawda obsługiwane to raczej via http
> jest, ale to nie problem chyba?
>
> np pierwsza z brzegu WELLAND ME-747AN-S

Trzymaj siÄ™ od tego z daleka. Po pierwsze wiatrak kwiczy jak zarzynana
gęś i cała obudowa wpada w wibracje. Pierwsze co zrobiłem to go
odłączyłem, dysk na szczęście się nie grzeje. Po drugie wydajność -
przez usb jest nie najgorzej, po sieci osiÄ…ga szalone 3MB w zapisie i
nie jest to wina rutera.Po trzecie torrent obsługuje tylko dwa zadania.
Po czwarte - to ma tylko sprzętowy wyłącznik, żadnego soft-off więc
zawsze trzeba mieć nadzieję że nic się nie stanie jak go wyłączysz
(czytaj:czy zdążył wszystko zapisać). Po piąte - obsługuje tylko
partycje FAT32 i XFS. Jedyna korzyść to możliwość udostępnienia drukarki
lub pena po sieci.
Pozdr