Re: Testowanie procesora

Autor: Jacek D. <jdwind_at_poczta.onet.lp>
Data: Tue 07 Sep 2010 - 20:50:26 MET DST

Dnia 07 wrz o godz. 19:09 Radosław Sokół napisał(a):

> W tym nie ma nic dziwnego, niektóre płyty tak robią.
Tak, czytałem, więc tutaj nie panikuję. Zastanawia mnie tylko ten dysk, bo
dziwnie się zachowuje przy starcie (tak jakby obcierał) i to skrobanie co
kilkanaście (mniej więcej) minut. Mniej więcej, bo to się nie dzieje przy
jakiejś czynności, tylko co jakiś czas.

> Sterownik grafiki.
Odkąd mam Windows 7 zawsze instaluję najnowsze, jak się pokażą. Bez
różnicy, czy na starszych czy na najnowszych jest to samo. Ostatnio
najnowsze były w WU.

> Sterownik grafiki.

j/w.

> Spróbuj jakiejś ATI, bo najwyraźniej problem leży albo w
> ustawieniach BIOSu, albo samym sterowniku i po prostu bę-
> dzie występował na każdej karcie z układem nVidii. Polecam
> zrobić reset konfiguracji BIOS i uruchomić komputer na pa-
> rametrach domyślnych wcześniej jednak -- szczególnie, jeśli
> coś sobie w BIOSie przestawiałeś.
>
> Gdyby procesor coś przekłamywał, komputer by się równie dob-
> rze zawieszał w takich sytuacjach, a nie uszkadzał grafikę
> tylko.

Myślałem o ATI, ale na razie nie mam skąd wziąść takiej karty. Natomiast i
płyta i grafika są tego samego producenta - gigabyte, więc nie wiem co im
nie pasuje. Kilka razy też aktualizowałem BIOS, bo odkąd ją kupiłem wyszło
kilka poprawek. Ale czy na macierzystym czy na nowszych to samo się działo
i dzieje. Spróbuję jeszcze zresetować ustawienia BIOSu, tzn załaduję
optymalne, i powgrywam wszystkie sterowniki od GB (łącznie z raidem,
którego nie mam :). Memtest nie wykazał błędów pamięci, ale może jest tak,
że te co mam (Patrioty) nie chcą 'współpracować' z płytą? Ale chyba coś by
memtest wykazał, tak myślę... Ból jest taki, że kupa kasy wywalona, a jeśli
chodzi o grafikę, to lepiej chodzi na starszym laptopie ze zintegrowaną
kartą :/

--
Pozdrawiam,
Jacek D. [priv = lp<>pl]