Re: Łyso wam, niedowiarki?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Tue 07 Sep 2010 - 14:10:08 MET DST

W dniu 2010-09-07 10:47, Andrzej Libiszewski pisze:
> Ale takie zabezpieczenie sprzętowe nic nie znaczy, jeśli z lenistwa
> użytkownik go nie użyje. A lenistwo to potężna siła.

Udowodnienie, że nie u każdego zadziała nie obala istnienia tych, co im
się przyda. To trochę tak, jakbym ja powiedział, że ,,zlikwidować
kamerkę, bo nie używam''.

> Teoretycznie. Bo lenistwo to potężna siła, a "komu by się chciało kamerkę
> wyłączać" po skończonej rozmowie. Takiej normalnej rozmowie z kimś z
> rodziny albo z przyjaciół.

Komuś, kto ma świadomość, że kompa używa np. na tajnej konferencji z
Prezesem Sąsiedniej Korporacji albo podobne.

> Wiesz jaka jest w tej sytuacji szansa, że w ogóle trzeba będzie użytkownika
> przekonywać do zabawy włącznikiem?

Nie chce, nie używa.

> Nie. To ten sam PEBKAC. Jak pokonasz przy pomocy użytkownika zabezpieczenie
> programowe to pokonasz i sprzętowe. Pewnie nawet tym samym atakiem.

Niekoniecznie. Choćby ja nie dam się przekonać do wyłączenia
przełącznika, ale już pewności 100% wobec systemu nie mam.

> Wiara w zbytnią skuteczność zabezpieczeń jest pewnie jedną z pierwszych
> przyczyn ich zawodności.

O! To dobrze, że to do siebie skierowałeś :D
Bo o tym piszę od dawna, że softowe zabezpieczenia są mało skuteczne i
tylko mechaniczne pozwala mieć pewność, jeśli tylko się ją chce mieć.

--
Przemysław Adam Śmiejek