Re: [OT] Czy jest patent na bezbolesne pozbycie sie RAID 0?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 02 Sep 2010 - 13:52:21 MET DST

Proces JoteR <joter@pf.pl> zwrócił błąd:

> Czy na tej macierzy jest Bron Boze system operacyjny? IMHO bez trzeciego
> dysku sie nie obejdzie.
> BTW: zawsze mnie zastanawial sens robienia RAID 0 na domowym pececie przy
> wspólczesnych pojemnosciach i szybkosciach dysków. RAID 1 - i owszem, ale
> czemu ma sluzyc RAID 0 w domowych zastosowaniach? I jeszcze stawianie na tym
> systemu?

Oj nie przesadzaj z tymi szybkościami - RAID0 powinien być szybszy niż
każdy dysk w porównywalnej cenie. Przy czym ja osobiście nie używam go
na system, bo jednak trochę się boję, a nie zawsze mam czas na backup.
Ale przy montażu video to jak sprawdziłem doświadczalnie daje ogromny
przyrost. Ten sam filmik może się renderować kilka minut szybciej tylko
dzięki raidowi. Teraz pomnożyć takie kilka minut przez liczbę renderów i
mamy konkretny zysk. Także gry mają przyspieszenia, zwłaszcza tez z
pecetowymi a nie konsolowymi teksturami, hehe.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8