Re: Ocena zestawu i odpowiedź na kilka pytań...

Autor: daxus <daxus_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 29 Aug 2010 - 21:41:25 MET DST

W dniu 28-08-2010 15:28, wwwojtek1 pisze:
> [...]
> Komputer ma być do zastosowań stricte domowych, ze szczególnym
> uwzględnieniem wymogów:
> - Adobe Photoshop CS2,
> - obróbka amatorska filmów z kamery na potrzeby własne,
> - podstawowe poruszanie się w AutoCAD 2004 lub 2006.
> - praca w środowisku Win7 64bit Home/Pro (licencja studencka z
> uczelni)
> - gry bardzo sporadycznie, i to starsze tytuły (np: Morrowind :) ).
> - bezwzględnie złącze DVI dla monitora.
>
> Istotnym ograniczeniem jest budżet. Max 1400zł
> Zakup będzie dokonywany w sklepie Proline na raty.

Nie brałbym tego najsłabszego procka.
Zdecydowanie weź 4-rdzeniowego Phenom II 955 Black Edition.
Wystarczy na długie lata z zapasem mocy, a w razie czego można trochę
podkręcić :)
> Płyta: Asus M4A785TD-V EVO 785G s.AM3
płyta ok : 4 gniazda Ram,raid,hdmi
> RAM: GoodRam 2x2GB DDR3-1333 Dual Chanel CL9
dobre tanie RAMy
> HDD: 2x Samsung 250GB 16MB HD256GJ F3 sATA-2 (RAID 0)
Zrezygnuj z Raid0 - awaria 1 dysku i żegnasz się ze wszystkimi danymi.
Raczej nie odczujesz dużej różnicy na jednym Samsung 500GB 16MB F3
sATA-2, a oszczędzoną kasę ok 120zł dołóż do procesora.
Poza tym 2 dyski to większy pobór prądu i hałas - moim zdaniem bez sensu
do twoich zastosowań.

> Obudowa: Tracer TRO-763 Mercury
> Zasilacz: Rasurbo Basic Power BP-XII450 450W
Jeżeli masz swój zasilacz 350W to nie kupuj tego, spokojnie wystarczy do
konfiguracji ze zintegrowaną kartą graficzną.
> Napęd: LG DVD Recorder GH-22NS50 Sata
>
> Cena w Proline: 1380 zł
>
> Dodatkowo z obecnego PC przełożę:
> SoundBlaster Audigy! PCI
> 1x HDD ATA133 160GB ("archiwizator")
> 1x DVD-RW ATA66 Pioneer 110D (do wielokrotnego nagrywania i kopiowania
> "w locie")
> 1x FDD (zdarza się być przydatne!)
>
> I teraz moje pytania:
> 1) Co można by w tej konfiguracji zmienić?
Mocny procesor tak jak zasugerowałem wyżej i 1 HDD.
> 2) Czy Photoshop CS2 "polubi się" z Win7 64-bit ?
> 3) Bardzo zależy mi na pozostawieniu karty dźwiękowej - czy spodziewać
> się kłopotów?
Karta będzie działać dobrze.
> 4) Posiadam obecnie 2-letni (cały czas w użyciu) zasilacz Chieftec GPS
> 350EB-101A - czy wystarczyłby do tej konfiguracji, a zaoszczędzoną
> kasę przeznaczyć na Athlon'a lub Phenom'a X3?
j.w. - twój zasilacz obecny wystarczy w 100%

> Z góry serdecznie dziękuję za pomoc i odpowiedzi.
> Pozdrawiam,
> Wojtek H.
Po moich sugestiach zestaw kosztuje 1375zł, a masz bardzo mocny procesor
z którego będziesz się dłuuugo cieszył.
Link do zestawu :
http://proline.pl/?id=konfigurator&0:AMD+X4+II+955+AM3+B;1:ASUS+M4A785TD-V+EVO;3:GR1333D364L9%2F4GDC;5:SAM+50+16+HD502HJ;6:TRACER+763+SAGAFORM;24:ZLOZENIE+BRAK