Re: Dysk USB 2.5" - który na pewno ruszy na jednym kablu usb?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Fri 27 Aug 2010 - 22:10:19 MET DST

"Irokez" napisał:

> Z tego co zaobserwowałem to płyta główna ma minimalny wpływ.

A ja mam obserwację wręcz odwrotną, choć nie dotyczyło to wbudowanych w
płytę portów ;-)
W skrócie: dysk 2,5" Toshiba bez problemu działał na jednym kabelku podpięty
do kontrolera USB na PCI (NEC) przez adapter Unitek Y-102. Po wymianie płyty
głównej (zasilacz i kontroler bez zmian) ów dysk za żadne skarby nie chciał
wystartować. Trzeba było temu Uniteku dolutować drugi kabelek i brać prąd z
dwóch portów. Czyli IMHO winna była (i nadal jest) płyta główna, bo cała
reszta (zasilacz, kontroler, adapter z kabelkiem i dysk) zostały bez zmian.
Pytanie, jakim cudem złącze PCI nie wyrabiało w dostarczeniu tego stosunkowo
niewielkiego prądu temu kontroleru ;->

JoteR