Re: Wybór routera do kablówki - wymagania mam;)

Autor: Tomaszek <tomaszek1983_at_onet.pl>
Data: Sat 21 Aug 2010 - 16:16:45 MET DST

W dniu 2010-08-21 15:23, grzehorz pisze:
> A czym siê ró¿ni wej¶cie RJ45 od wyj¶cia RJ45?...

Gniazdo takie samo, tylko jedno to wej¶cie, a drugie wyj¶cie. O to chodzi³o.

> W sensie Switch ma byæ?

Maj± byæ trzy komputery pod³±czone jednocze¶nie i jednocze¶nie pracowaæ.

> Znaczy dostawca sprawdza po macadresie kto siê ³±czy?...

Tak, i tylko po MACu, mo¿na niby zarejestrowaæ siê po raz drugi, ale po co;)

> Ile masz dostêpnych dla siebie publicznych IP?

Sztuk 1.

> Jak masz dla ka¿dego komputera w domu, to na c..j Ci Ruter?

Nie mam

> Switch zwyczajny Ci wystarczy...
> Ale, zaraz, zaraz, przecie¿ twój dostawca po mac-u sprawdza kto siê ³±czy...

Tak, ale maj± to gdzie¶ co pod tym MAC-iem siedzi. Sami na stronie www
pokazuj± jak pod³±czyæ router;)

> Zatem chyba dopuszcza tylko pod³±czenie siê jednego komputera przez to
> ³±cze...
> Zatem...
> Hmmm...
> HGW, ale chyba nie masz njmniejszego pojêcia o czym piszesz...

Co¶ pokie³basi³em fakt;) Co do publicznego adresu na ka¿dym kompie... w
zesz³ym tygodniu zawo³a³ mnie kole¶, te¿ ma Aster i chcia³ ¿ebym mu
podzieli³ ³±cze. Podzia³ ³±cza siê uda³ - jeden komp chodzi na LANie,
drugi po WIFI. Jaka¿ by³a moja zdziwka gdy wszed³em sobie na
Speedtest.net ( g³ównie po to, ¿eby zobaczyæ jak sprawuje siê WIFI ) i
widzê: publiczne IP Aster!! Robiê test na drugim kompie pod³±czony po
LANie - to samo IP!!! Jak to mo¿liwe, nie wiem, ale jak to mo¿liwe to ja
te¿ tak chce;)

> Stabilno¶c my¶lenia te¿ jest istotna...

Zgry¼liwo¶æ to cecha, po której Ciê mo¿na rozpoznaæ...