Wybór routera do kablówki - wymagania mam;)

Autor: Tomaszek <tomaszek1983_at_onet.pl>
Data: Sat 21 Aug 2010 - 14:43:07 MET DST

Zamierzam podzielić sobie stałe łącze w domu. To kablówka Aster i modem
Motorola, standardowo z wyjściami USB i RJ-45. Przejrzałem różne fora i
tam niewiele się dowiedziałem, bo albo ortografia niszczyła wiarygodność
piszącego, albo wypisywali głupoty. Więc spróbuję tutaj;)

Moje wymagania( to musi być, reszta do negocjacji ):
- wejście RJ45 Ethernet;)
- co najmniej 3 wyjścia RJ45 LAN
- WIFI w standardzie 802.11 b/g
- klonowanie MAC'a
- po podziale łącza na każdym porcie LAN jak i WLAN musi być publiczny
IP, nie chce adresu prywatnego ani NATu
- stabilność działania ( parametr najważniejszy, a nigdzie nie opisywany
;)))

Wszystkiego poza ostatnim dowiem się pobierając instrukcje ze stron
producenta;)) No właśnie, ale tego ostatniego się nie dowiem i tu
pytanie do Was - co polecacie. Łącze będzie wykorzystywane intensywnie (
Skype, radio internetowe, VOD, P2P, często na raz ) i nie może się
wieszać, przywieszać, rwać. Jak na razie sam modem nie generuje takich
rzeczy i chciałbym, żeby po zakupie routera tak zostało.

Myślałem o routerze Linksys WRT54G, ale jestem otwarty na inne
propozycje, tylko prosiłbym o uzasadnienie, dlaczego ten a nie inny.
To jest łącze domowe, a więc nie zależy mi na jakimś szczególnie
rozbudowanym systemie statystyk, serwerze DHCP itd. Ale musi być to
stabilne, router musi trzymać ustawienia podmienionego MAC'a i ciągnąć
gigabajty danych bez przerwy;)))