Re: nowoczesna płyta główna

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri 20 Aug 2010 - 14:03:00 MET DST

Dnia 2010-08-20, o godz. 12:48:35
"kamil" <kamil@spam.com> napisał(a):
> Akurat mam KVM po LANie, wiec u mnie zbedne. Ewentualnie jakies

Wiele nowych serwerów ma nawet KVM-a wbudowanego w płyty główne. Mam to
w jakichś TYAN-ach ale nie korzystam bo miałem w tej lokacji wcześniej
zewnętrzny.

> serwisowe akcje, ale tym niech juz sie ludzie z IBMa martwia, do
> podstawowej diagnostyki wystarczy numer bledu na przednim panelu.

Ale np. jak trza coś przestawić w BIOS-ie serwera albo np. pomieszać w
kontrolerze RAID to się przydaje. Znam taką serwerownię gdzie stoi 16
maszyn po 4 procki i po giga RAM (do obliczeń) ale KVM-a nie ma bo nie
ujęli we wniosku o grant. I przekierowanie konsoli znakowej na COM-a
się przydaje. Wszystko po prostu zależy od warunków.

> Zerknalem tez na starsze sprzety (uchowalo sie kilka Delli
> 1400/1600sc) i wszystkie maja COMa, ale rownoleglych portow np. juz
> nie.

LPT to ja już dość w serwerach rackowych nie widziałem. Głownie dlatego
że najpowszechniejszym jego zastosowaniem było podłączenie drukarki
(albo Covox-a ;-) ) a dość rzadko podłączało się drukarkę pod serwer -
raczej stosowało się oddzielne urządzenia. No - czasami były jakieś
urządzenia pamięci masowej (pamiętam ZIP Omega czy jakieś małe
streamery) ale szybko to znikło bo sam port specjalnie szybki nie jest.
Wiec nie dziwne że to czego się nie używa nie jest montowane. Podobnie
parę lat temu zrezygnowano z napędów dyskietek - chyba nawet szybciej
niż w desktopach.

Zdrówko