Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Thu 19 Aug 2010 - 17:12:09 MET DST
Message-ID: <2010081915120900@grush.one.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

W dniu 18.08.2010 14:47, kamil pisze:
> Czym konkretnie rozni sie nauka metod i realizacji z uzyciem
> pseudojezyka od nauki metod i realizacji z uzyciem konkretnego jezyka,
> ktory mozna pozniej stosowac bez tracenia kolejnych tygodni na nauke
> skladni? :-)

Tym, że pseudojęzyka nie da się skompilować i uruchomić.
Dzięki temu uczący się musi rozumieć, co pisze, i wiedzieć,
co napisany kod robi, w jakiej kolejności i gdzie mogą być
w nim błędy.

Z doświadczenia wiem, że niestety przy nauce programowania
od razu na prawdziwym języku za często poprawianie błędów
ma charakter losowy, z kolejnymi iteracjami "kompilacja-
test-poprawki" aż do momentu, gdy program działa lub działa
lepiej. Brak w takim przypadku jakiejkolwiek analizy źródeł
problemu, a komputer i programowanie traktuje się jako coś
magicznego, co prędzej czy później da jakiś wynik.

Sam się zastanawiałem mocno swego czasu, czy nie wprowadzić
do programu nauczania czegoś w tym stylu (na moim wydziale
zaczyna się od razu od C). Smuci mnie po prostu patrzenie,
jak studenci przychodzą na zajęcia bez jakiegokolwiek przy-
gotowania i próbują poskładać programy na bazie wycinków
skopiowanych z helpa i przekładanych losowo tak długo, aż
program się skompiluje i uruchomi.

-- 
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika Śląska                   |
\........................................................../
Received on Thu Aug 19 17:20:02 2010

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 19 Aug 2010 - 17:51:03 MET DST