W dniu 18.08.2010 14:47, kamil pisze:
> Czym konkretnie rozni sie nauka metod i realizacji z uzyciem
> pseudojezyka od nauki metod i realizacji z uzyciem konkretnego jezyka,
> ktory mozna pozniej stosowac bez tracenia kolejnych tygodni na nauke
> skladni? :-)
Tym, że pseudojęzyka nie da się skompilować i uruchomić.
Dzięki temu uczący się musi rozumieć, co pisze, i wiedzieć,
co napisany kod robi, w jakiej kolejności i gdzie mogą być
w nim błędy.
Z doświadczenia wiem, że niestety przy nauce programowania
od razu na prawdziwym języku za często poprawianie błędów
ma charakter losowy, z kolejnymi iteracjami "kompilacja-
test-poprawki" aż do momentu, gdy program działa lub działa
lepiej. Brak w takim przypadku jakiejkolwiek analizy źródeł
problemu, a komputer i programowanie traktuje się jako coś
magicznego, co prędzej czy później da jakiś wynik.
Sam się zastanawiałem mocno swego czasu, czy nie wprowadzić
do programu nauczania czegoś w tym stylu (na moim wydziale
zaczyna się od razu od C). Smuci mnie po prostu patrzenie,
jak studenci przychodzą na zajęcia bez jakiegokolwiek przy-
gotowania i próbują poskładać programy na bazie wycinków
skopiowanych z helpa i przekładanych losowo tak długo, aż
program się skompiluje i uruchomi.
-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \........................................................../Received on Thu Aug 19 17:20:02 2010
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 19 Aug 2010 - 17:51:03 MET DST