Re: Sprawdzenie badów a wywołanie awarii

Autor: daxus <daxus_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 18 Aug 2010 - 21:20:55 MET DST

W dniu 17-08-2010 20:13, Osadnik pisze:

> Nie mam na co zrobić obecnie backupu (za duży dyska ten do backupu
> został własnie przydzielony do innego celu) zwłaszcza ze to dysk
> systemowy ale smart nic o badach nie mówi...

sciagasz Hiren's Boot, jeżeli masz licencję na zawarte tam programy:)
Jest to bootowalna płytka CD, wchodzisz przez menu do Testing Tools
i odpalasz Test Hard Disk Drive 1.0.
W tym programie należy wybrać "surface scan" - test trwa ok godzinę w
zależności od wielkości HDD. Jeżeli na ekranie pojawi ci się literka B
to wiadomo że w tym miejscu masz fizyczny bad block.
Po zakończeniu tego testu wchodzisz w opcje naprawiania/podsumowanie z
menu i wybierasz naprawę - literką chyba R - zresztą będzie opis na ekranie.
Tym sposobem można naprawić 99% bad blocków-co ciekawe NIGDY w ten
sposób nie da się uszkodzić systemu ani stracić danych. Jak to możliwe?
- nie wiem, znam tylko praktykę.
Sprawdzone na dziesiątkach uszkodzonych HDD.
Powodzenia.