Re: Mini komputer

Autor: Tomasz Finke <tom_at_ict.pwr.wroc.pl>
Data: Wed 18 Aug 2010 - 00:30:13 MET DST

W dniu 2010-08-17 15:14, goto pisze:

> Poszukuję mini komputera klasy PC, którego zadaniem będzie praca
> ciągła pod kontrolą tekstowego linuxa. Komputer będzie wykorzystany do
> akwizycji danych z czujników, ich analizy i przesyłania przez sieć. Do
> zbierania danych potrzebuję portu COM i USB 2.0, a do przesyłania
> danych ethernetu.

Przy tych wymaganiach proponuję IBM Thinkpad T30. Można na nim
odpalić Linuksa z karty SD wożonej zamiast dysku albo pendriva,
a klawiatura, ekran i złącza audio mogą się czasem bardzo przydać.

> Zależałoby mi, żeby ustrojstwo było energooszczędne.

Ja wykorzystuję starego Thinkpada T23 z Linuksem do obsługi stacji
pogodowej i jako internetowy sterownik dla ćwierćinteligentnego domu.
Przy zamkniętym ekranie i procesorze ustawionym w tryb maksymalnej
oszczędności pobiera niespełna 9 W i po wymianie baterii na nową jest
w stanie przeżyć ~7 godzin bez zasilania.

> Pytanie teraz czy ktoś z Was spotkał się z podobnym urządzeniem, które
> potrafiłoby pracować również w niskich temperaturach (pomieszczenie
> suche, ale bez ogrzewania i izolacji)? Zależy mi również na rozsądnej
> cenie. Wiem, że są tak zwane komputery przemysłowe, ale one kosztują
> powyżej 1000 USD...

Mój Thinkpad zimą dawał sobie radę przez 2 tygodnie przy temperaturach
wewnątrz domu rzędu 7-8 stopni, kiedy ogrzewanie było włączone
tylko w trybie przeciwzamrożeniowym.

T.