Re: Mini komputer

Autor: TM <t.maczka_at_epf.pl_I_HATE_SPAM>
Data: Tue 17 Aug 2010 - 19:22:47 MET DST

goto wrote:
> Witam,
>
> Poszukuję mini komputera klasy PC, którego zadaniem będzie praca
> ciągła pod kontrolą tekstowego linuxa. Komputer będzie wykorzystany do
> akwizycji danych z czujników, ich analizy i przesyłania przez sieć. Do
> zbierania danych potrzebuję portu COM i USB 2.0, a do przesyłania
> danych ethernetu.
>
> Zależałoby mi, żeby ustrojstwo było energooszczędne.
>
> Pytanie teraz czy ktoś z Was spotkał się z podobnym urządzeniem, które
> potrafiłoby pracować również w niskich temperaturach (pomieszczenie
> [...]

Może jakiś terminal/thin client, np. HP Compaq T55xx? Posiada wszystkie
wymagane porty, system można zainstalować na karcie CF po dokupieniu
przejściówki IDE<->CF oraz samej karty CF ;-) . Pod względem
energoszczędności również wydaje się OK (pobór prądu w granicach 15W).

Sam używam w podobnej konfiguracji leciwego już Neoware EON200,
działającego pod kontrolą PLD Linux. Pełni on aktualnie funkcje access
pointa WiFi, serwera wydruku oraz mini-NAS (docelowo również planuję
zatrudnić go do akwizycji danych ze sterownika kotła CO). Sprawdza się
całkiem nieźle.

--
TM