W dniu 15.08.2010 17:53, MC pisze:
> Na przykład wspomniane zapisywanie na dyski twarde. Magnetyzm z fizyki
> plus zaawansowane algorytmy probabilistyczne. O mechanize nie wspomnę.
Ale to *fizyka* właśnie. Podstawy tych zagadnień powinny być
na *fizyce* prezentowane, a nie na jakimś osobnym "przedmiocie
o sprzęcie komputerowym".
> Tak można zrozumieć twoją opinię, że do poznania sprzętu wystarczą
> kursy. Spróbuj wytłumaczyć na kursie osobie bez podstaw dlaczego płyta
Do poznania sprzętu na poziomie praktycznym *wystarczą*
kursy. Po co wyższe wykształcenie do tego?
> do wielokrotnego zapisu potrzebuje do swojej pracy więcej energii. Ona
To są trzy zdania w zasadzie. Osoba użytkująca komputer
(a nie elektronik!) nie musi dokładnie znać zasad zjawiska
fizycznego stojącego za danym procesem.
> chciałaby wiedzieć dlaczego jej laptop raz staje a innym razem nie.
Staje? W jakim sensie?
> przydatność podbudowy teoretycznej w takich sytuacjach. Na jakim
> przedmiocie na twojej uczelni wykłada się o zasadach zapisywania na
> nośnikach optycznych? To nie jest wiedza epizodyczna.
Na fizyce. Oczywiście nie wspomina się przy tym, że dotyczy
to dysków optycznych, ale znając podstawy można poszukać
sobie samemu dokładnego wyjaśnienia w książkach.
Poza tym komu do diaska są potrzebne dokładne informacje
o sposobie zapisywania danych na dyskach optycznych? Nawet
ja tego nie pamiętam -- jakby mi to było potrzebne kiedykol-
wiek, to bym znalazł w książce.
-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \........................................................../Received on Mon Aug 16 19:30:02 2010
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 16 Aug 2010 - 19:51:04 MET DST