Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Mon 16 Aug 2010 - 19:24:03 MET DST

W dniu 15.08.2010 17:53, MC pisze:
> Na przykład wspomniane zapisywanie na dyski twarde. Magnetyzm z fizyki
> plus zaawansowane algorytmy probabilistyczne. O mechanize nie wspomnę.

Ale to *fizyka* właśnie. Podstawy tych zagadnień powinny być
na *fizyce* prezentowane, a nie na jakimś osobnym "przedmiocie
o sprzęcie komputerowym".

> Tak można zrozumieć twoją opinię, że do poznania sprzętu wystarczą
> kursy. Spróbuj wytłumaczyć na kursie osobie bez podstaw dlaczego płyta

Do poznania sprzętu na poziomie praktycznym *wystarczą*
kursy. Po co wyższe wykształcenie do tego?

> do wielokrotnego zapisu potrzebuje do swojej pracy więcej energii. Ona

To są trzy zdania w zasadzie. Osoba użytkująca komputer
(a nie elektronik!) nie musi dokładnie znać zasad zjawiska
fizycznego stojącego za danym procesem.

> chciałaby wiedzieć dlaczego jej laptop raz staje a innym razem nie.

Staje? W jakim sensie?

> przydatność podbudowy teoretycznej w takich sytuacjach. Na jakim
> przedmiocie na twojej uczelni wykłada się o zasadach zapisywania na
> nośnikach optycznych? To nie jest wiedza epizodyczna.

Na fizyce. Oczywiście nie wspomina się przy tym, że dotyczy
to dysków optycznych, ale znając podstawy można poszukać
sobie samemu dokładnego wyjaśnienia w książkach.

Poza tym komu do diaska są potrzebne dokładne informacje
o sposobie zapisywania danych na dyskach optycznych? Nawet
ja tego nie pamiętam -- jakby mi to było potrzebne kiedykol-
wiek, to bym znalazł w książce.

|                 |  Politechnika Śląska                   |