Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Mon 16 Aug 2010 - 17:02:55 MET DST
Message-ID: <i4bjv0$1gm$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości
news:2010081517154700@grush.one.pl...
>W dniu 15.08.2010 18:31, MC pisze:
>>> Ale skąd ta "eliminacja"? Na uczelniach nietechnicznych nie
>>> wykłada się ani podstaw programowania, ani podstaw elektro-
>>> niki. Więc o co chodzi z tą eliminacją?
>>
>> Mnie chodzi o specjalności programistyczne. Do humanistów nie wybieram
>> się z kagankiem oświaty.
>
> Nie ma takiego czegoś w sumie jak "specjalność programi-
> styczna". Informatyka ogóle ma niewiele w sumie wspólnego
> z programowaniem, choć są kierunki, na których jest większy
> nacisk położony na programowanie. Ale z kolei koderowi
> nie jest potrzebna *dokładna* znajomość sprzętu (a algo-
> rytmikowi czy sieciowcowi tym bardziej). Wystarczy im

Zależy co koduje.

> ogólna znajomość architektury komputerów i to na studiach
> informatycznych (przynajmniej na Politechnice Śląskiej)
> *jest*.

No to super.

>> No właśnie. Łatwo twierdzić, że sprzęt to taka prościocha na poziomie w
>> sam raz na kursy. Problem jest poważny, bo typowy SSD raz zapisuje
>> szybko a innym razem dużo wolniej bez wyraźnej przyczyny.
>
> Bez wyraźnej przyczyny? Żartujesz? Przyczyna jest wyraźna
> i wynika ze sposobu działania pamięci Flash EEPROM. I tu
> masz świetny przykład, że znajomość podstaw pozwala wysnuć
> wnioski w stosunku do konkretnych zastosowań. Wystarczy
> bowiem znać rodzaje pamięci ROM i RAM oraz ich cechy, by
> wpaść na to, dlaczego nośnik SSD zachowuje się w taki, a
> nie inny sposób przy zapisie.

Sposób działania pamięci to tylko połowa prawdy. I to nawet "mniejsza
połowa".
Received on Mon Aug 16 17:05:02 2010

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 16 Aug 2010 - 17:51:03 MET DST