Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 15 Aug 2010 - 16:36:06 MET DST

W dniu 15.08.2010 15:04, MC pisze:
> To podam przykład. Jakiś czas temu wybuchla fala entuzjazmu na temat
> pamięci RAMBUS. Co by się stało, gdyby wiedząc o nowościach wszyscy
> zaopatrzyliby się w ten najbardziej bublowaty rodzaj RAM-u?

Wcale nie taki bublowaty, bo ma swoje zalety. I wcale nie
*wszyscy* wiedzieli o tym, że ma on i swoje wady. Tutaj
właśnie była rola pasjonatów, którzy *zbadali* dane zagad-
nienie i opublikowali wyniki swoich badań. Bo chyba nie
wmówisz mi, że o tym, że RAMBUS jest be mówiono w szkołach
i na uczelniach?

Świat jest już taki, że grupa wykształconych i poświęcają-
cych swój czas na rzecz rozwijania swojej wiedzy prowadzi
szeroką grupę nie znających się za dobrze na danej działce
wiedzy. I tak jest dobrze. Nie wszyscy muszą się znać na
wszystkim.

> Tak ci się tylko wydaje. Twoim komputerem nikt nie chciałby się
> posługiwać. To tak, jakby programować np. bez obsługi wyjątków.

Można tak programować. Ba, programuje się tak!

Poza tym, znajomość działania prostego komputera przekłada
się wprost na znajomość działania komputera skomplikowanego,
a na pewno upraszcza poznanie tej kwestii. Ktoś, kto poznał
zasady konstrukcji pojazdów samochodowych na podstawie budowy
Forda T, nauczy się konstrukcji nowoczesnego samochodu szybciej,
niż ktoś, kto się zna np. na medycynie czy grece.

|                 |  Politechnika Śląska                   |