Laptop Hasee Q540S i nowy dysk twardy

Autor: joahim <w.birula_at_gmail.com>
Data: Fri 13 Aug 2010 - 06:30:55 MET DST

Drodzy Forumowicze,

Jestem od 1,5 roku dumnym właścicielem laptopa Hasee Q540S (tak, tak -
ten z biedronki/selgrosa), który niejedno już przeszedł i ostro
pracował :)

Jako że fabrycznie zamontowany Hitachi zaczął się buntować (programy
do SMART zaczęły wskazywać dużą liczbę niestabilnych sektorów), a
zgodnie z prawami Murphy'ego okazało się, że 80GB to za mało,
postanowiłem kupić dysk twardy. Wybór padł na Samsunga HM251HI (250
GB)

BIOS go rozpoznał ładnie, ale potem zaczęły się schody:

1. Paragon Hard Disk Manager rozpoznał dysk w całości, nawet go ładnie
podzielił na partycje;
2. Windows XP rozpoznał 128 GB i wywalał się na którymś tam etapie
instalacji zaliczał blue screena;
3. Fedora 13 nie widziała dysku w ogóle;
4. Ubuntu 10.04 widział dysk w pełnej krasie, dał go nawet
spartycjonować, ale potem też się wywalał;
5. Po drodze było jakieś gubienie tablicy partycji (co jeden system
utworzył, drugi olewał i takie tam).

Aha, po wielu bojach zaktualizowałem bios, ale poza nowym logo
uzupełnionym o chiński napis nic się nie zmieniło :O

Macie jakieś pomysły, poza wyrzuceniem komputera i kupnem nowego
oczywiście?

joahim