Re: Filmy HD itp - upgrade PC

Autor: P.apa5.merf <gdh_at_onet.pl>
Data: Tue 10 Aug 2010 - 18:36:02 MET DST

Órzytkownik "Budzik" napisał:

> a moze to kwestia tego, ze w tle chodzi sporo programów.
> XP moze byc juz zmeczony bo instalacja win jest z 2006 roku ale na pewno
> nie jest zarobaczony ani zawirusiowany...

Å‚o rany, po prostu jak ogladasz filmy to wystarczy w tym samym czasie nie
odpalać gier i programów graficznych, proste co nie, chociaż na tfoim
spszęcie to pewnie dwa na raz powinny spoko pójść:O)

aco do wirusuf ro wybacz, ale jak taki super komp ci się muli bardziej niż
jakiÅ› zabytkowy pentium to wybacz, ale przeczyna jest prosta, masz skopany
system robakami, wirusami i podobnym badziewiem, pewnie jeszcze dodatkowo
używasz antywirusa, a to jeden z największych wirusuf:O)

> Zadam pytanie inaczej:
> jakiego wzrostu mocy obliczeniowej moge sie spodziewac wymieniajac
> procesor
> na athlona x2 4200 i ewentualnie dodajac 2GB ramu
> w porównaniu z kupnem jakiegos nowego zestawu?

a czy potrzebujesz wiecej niż 2GB ramu? bo jeśli nie to to raczej nic ci nie
da, no chyba że używasz jakichś gier lub programów kture żrą ponad 2GB to
wtedy w nich zauważysz przyspieszenie po dodaniu ramu, co do procka, to
napewno wydajność skoczy, ale nie 4ry razu, bo to wszystko zależy od
wspułpracy z płytą, ramem i dyskami, jeśli w starym sprzęcie zostanie jakieś
wąskie gardło to nawet wymiana procka nic nie da,
sensowność inwestycji zależy wyłącznie od kosztów, jeśli to twoje ulepszenie
kosztuje grosze w porównaniu do nowego zestawu to ulepszaj, ale jeśli są to
koszta porównywalne z ulepszeniem, to oczywiście opłaca się kupić nowe
(procek, płytę, ram i dysk)

> Jak zmieni sie zuzycie pradu przez procek?
> Ktos tu pisał o kilku złtych meisiecznie - nie widze problemu.
> Ale jak sie okaze ze 20zł miesiecznie, to juz byłoby duzo.

nowe kompy to z reguły smoki na energię, sam procek może brać 100W, grafika
też może setkę brać, a nowe zasilacze to mają moce jusz w KW!!!:O)
jeśli zależy ci na oszczędności to jusz musisz sobie konkretnie dobrać
energooszczędne elementy, czyli jakiś procek mobilny o mocy <50%, płyta ze
zintegrowaną grafiką chłodzona pasywnie, dyski 2,5cala są takei co pobierają
0.5W, zasilacz <200W, ale z tym będziesz miał problem, dużo szukania:O)