Re: Ile powinien trzymać UPS

Autor: Chopin <marcingraj_at_pocztaonet.pl>
Data: Mon 09 Aug 2010 - 15:09:45 MET DST

W dniu 2010-08-09 06:45, Irokez pisze:
> Użytkownik "prorok" <prorok@to.nie.adres> napisał w wiadomości
>
> ogólnie powinien 5 minut trzymać minimum.
To nie jest reguła.
> Ja mam takiego, aby zdążyć wypalić płytę DVD.
> Masz coś nie tak z UPS (jak stary pewnie bateria siadła), lub kupiłeś za
> mały pod względem mocy/czasu trzymania w stosunku do zestawu który musi
> podtrzymywać.

Dokładnie, wszystko zależy od stosunku mocy zasilacza UPS do obciążenia.
W internecie znajdziesz wiele kalkulatorów mocy, np:
http://blogs.computerworld.com/node/5687
http://zenfist.pl/kalkulator-mocy-zasilacza-moc-zasilacza-news-151.html
http://apc.pl/tools/ups_selector/index.cfm

Dodatkowy wpływ ma poziom naładowania akumulatorów.
Z wiekiem pojemność akumulatorów spada co wpływa na czas pracy UPSa.
Producenci zalecają wymianę akumulatorów po ok 4 latach eksploatacji.

--
Pozdrawiam,
Chopin