Re: Zestaw ~1500 zł

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri 06 Aug 2010 - 13:26:35 MET DST

Dnia Tue, 03 Aug 2010 14:22:11 +0200, WiesłaW napisał(a):

> Staram się i jakoś mi nie wychodzi to rzeźbienie pliku wymiany.
> Może ten Twój Windows nie umie poprawnie przydzielać pamięci?

Pewnie tak.

> To ile zwykły użytkownik ma otworzyć tych zakładek aby zapełnić 4G
> pamięci?

Firefox z jednym filmikiem 360p na YouTube konsumuje 200 MB. Cztery
zakładki, gdzie w jednej jest film 1080p (wszystko z YouTube, wszystkie
spauzowane) - ponad 470MB. Siedem zakładek (wszystko z YouTube, wszystkie
spauzowane) - ponad 650MB.

Faktycznie - truuuuudna sprawa...

> Zauważ, że ja w przeciwieństwie do Ciebie (RAM) nie upieram
> się nad koniecznością zakupu czterordzeniowca.

I dlatego z uporem maniaka przekonujesz, jaką to kapitalną inwestycją jest
czterordzeniowy procesor?

> Zaczyna mnie bawić ta Twoja betonowa jednostronność :)

Cieszę się. Też mam dobry ubaw, jak argumentujesz za czterordzeniowym
procesorem jednocześnie przecząc sobie. :D

> Ja również się staram.

I co Ci wychodzi z tych obserwacji? :D

> Z 2MB do 20MB ? Strzelam, bo nie używam GG.

O słodka naiwności... Drobne 120MB przy jednym oknie rozmowy.

> Wynika z tego, że umykają Ci fakty, które nie pasują do Twoich teorii.
> Intel zauważył, że w segmencie użytkowników domowych wymagania na ilość
> dostępnej pamięci rosną szybciej, niż na ilość dostępnych rdzeni - dlatego
> wprowadził Turbo-Boost, a zapomniał po co wprowadził Hyper-Threading i
> wielowątkowość :).

To, że Intel wciska

> To nawet na tanim dwurdzeniowcu chcesz oszczędzać? Może chociaż Athlon II
> x2 260 za 280 zł?

Chciałem dać do porównania dwu- i czterordzeniowca o zbliżonym taktowaniu.

> Do czego potrzebne to taktowanie? Jakiś znaczny wzrost wydajności?

Nie. W ogóle nie widać żadnego. Przy procesorach o tej samej architekturze
ten wyżej taktowany nie będzie miał wyższej wydajności od tego niżej
taktowanego. Jasssne.

> Chyba jasno napisałem - dzielić. Po co kompresować? Ewentualnie SFX.

Biorę duży plik ISO, przejeżdżam go archiwizerem z opcją "store" i podziałem
na części mniejszej wielkości. Co Ci tu da czterordzeniowiec?

> To chyba obracasz się w innym środowisku, bo jak ja o czymś takim wspomnę
> to patrzą na mnie jak na wariata :)

Możliwe. Przede mną stawiają problem i dostają możliwe rozwiązania z
wymieniem ich wad i zalet. Jakoś częściej przeważa opcja większego komfortu
nawet kosztem wydania trochę większej kwoty.

> Najpierw trzeba się zastanowić, czy w ogóle jest sens, aby takie małe
> programy jakie podałeś korzystały z wielowątkowości!

To skoro z tego typu oprogramowania korzysta domowy, zwykły użytkownik, to
na cholerę ma brać czterordzeniowy procesor?

[ Flaszka wódki jest jak kobieta: przyciąga wzrok od pierwszego            ]
[ wejrzenia, a czy jest dobra, czy beznadziejna poznajesz dopiero rano.    ]
[                                                     (znalezione w necie) ]