Re: Zestaw ~1500 zł

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 04 Aug 2010 - 12:38:46 MET DST

Dnia Wed, 04 Aug 2010 10:17:18 +0200, Marx napisał(a):

> Fajna dyskusja wynikla i doprowadzila donikad, wiec podsumuje to tak, ze
> fajnie miec 4 rdzenie, i fajnie miec duzo RAM, a najlepiej jedno i drugie ;)

Pracuję w DTP. Siedząc kilka dni przy komputerze z Q6600 i 4GB pamięci z
ulgą wróciłem do swojego stanowiska z E8400 i 8GB ram na pokładzie.

> Moja praktyka mowi ze jeden rdzen to na pewno za malo, sporadycznie
> przydaloby mi sie wiecej niz 2, i raczej nigdy wiecej niz 4. Za to RAMu
> nigdy za malo, a jak ma sie go bardzo duzo, to wtedy mozna nawet
> wylaczyc swap'a.

Zaraz Ci WiesłaW napisze, że jemu się nigdy nie udało osiągnąć zużycia na
poziomie 3GB, ale za to co chwile kompresuje pliki, więc potrzebne są
przynajmniej 4 rdzenie. ;)

> Ale fakt jest taki ze znacznie taniej dokupic 2 GB niz 2 rdzenie, z
> drugiej strony te 4GB to w 32 bitowym systemie moze oznaczac tylko 3,2GB...

Dlatego też pewnie idę pod prąd, ale znajomym sugeruję mocno 64-bitowy
system.

[ Planowanie ślubu jest zwykle rezultatem nieplanowania rodziny.           ]
[                                                           (Romek Rumpel) ]