Re: Wentylator do obudowy 120x120mm

Autor: sphinxozo <sphinxozo_at_gmail.com>
Data: Fri 23 Jul 2010 - 12:19:11 MET DST

On Jul 22, 6:24 pm, Maciek - Wally <ko...@o2.pl> wrote:
> Witam,
>
> Temat myślę mocno "na czasie".
>
> Upały zmusiły mnie do zakupu wiatraczka, który wyciągałby nagrzane
> powietrze z obudowy (do tej pory polegałem w tej roli tylko na zasilaczu
> ze 140mm  wentylatorem). Wprawdzie całe chłodzenie spokojnie "daje radę"
> i wszystkie temperatury są jak najbardziej OK, denerwuje mnie jednak że
> w celu uzyskania takiego stanu wszystkie wiatraczki pracują na wyższych
> niż normalnie obrotach. Przyzwyczaiłem się do ciszy, a tu nie ma zmiłuj ;)
[...]
> Oba akceptowalne cenowo, z dobrymi opiniami. Ten Scythe cichszy, jednak
> czy 800rpm nie będzie za mało w porównaniu do 1100rpm Zephyra? A może
> nie ma różnicy (w końcu nie tylko ilość obrotów jest ważna, ale i sama
> konstrukcja łopatek)?

Jakiś czas temu bawiłem się w małe testy, oczywiście
nieprofesjonalne , na ucho :)

Ninja Slip Stream testowalem 3 modele:
1200 rpm super wieje i przy obnizonym napieciu jest
niesluszalny
800 rpm tak sobie wieje ale przy 12V go nie slychac
1600 rpm na 5-6V tez nie slychac a wieje jak niezly odkurzacz
cena przystepna kolo 28zlotych
i teraz uwaga mega zaskoczenie
RaSURBO silent basic - tani jak barszcz 13pln nie wibruje,
dmucha bardzo dobrze jak za ta cene i jest naprawde cichutki na
5-6V bezglosny a na 12V tez wlasciwie go nie slychac, jak masz
możliwość go przetestować polecam.

W tej chwili moge powiedzieć że wszystkie wentyle, Ninja 1600 oraz 800
jak i ten Rasurbo działają już drugi rok i nadal są ciche.

Marcin