Re: Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?

Autor: R09 <bubiontko_at_gmail.com>
Data: Sun 27 Jun 2010 - 22:15:11 MET DST

"Jan" <kwlsk5@gmail.com> wrote in message
news:08017ad0-d3a5-4581-9365-7c58fbb97042@u7g2000yqm.googlegroups.com...
>Witam. Aktualnie używam następującego zestawu kupionego poprzez znany
>serwis aukcyjny dokladnie w kwietniu 2009 roku:
CPU E4500 Intel 2.200 Mhz
Pamięć Geil Ultra 2 x 1 GB
Graficzna karta: Palit Geforce 8600gt
..

Co radzicie, warto sprzedać mojego za ok. 150 PLN dołożyć następne 150
PLN i kupić używanego Q6600? Bo zdaję sobie sprawę, iż za rok za
mojego aktualnego nie wezmę więcej niż 75 PLN pewnie...? Wyczytałem
też iż do tego q6600 lepiej mieć więcej niż 2 Gb ramu. To prawda?

>Proszę o opinie i komentarze i serdecznie za nie dziękuję.

Proszę bardzo

Wszystko zależy, co robisz na kompie. Ja akurat mam 2 komputery z
wymienionymi wyżej procesorami.
Przy korzystaniu z edytorów tekstu, internetu, nie ma znaczenia na którym
pracuję.
Quad szybciej renderuje materiał wideo, jest szybszy w programach
graficznych ale i tak, jeżeli chodzi np.
o obróbkę wideo to prawdziwego kopa dała mi dopiero technologia CUDA (którą
zdaje się też ma Twoja karta).
W sumie i tak wolę pracować na laptopie, bo jest mobilny i używam go
gdziekolwiek, kiedy mam okazję
i te zalety przedkładam często nad szybkość obliczeń.
Co do komputera stacjonarnego to zamiast zmiany procesora postawiłem na
bezpieczeństwo danych (głównie filmy i fotki)
i zainwestowałem w budowę RAID.
Co do pracy z 2 i 3 Giga RAMu to nie zauważyłem różnicy.
Pozdrawiam
W.K.