Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?

Autor: Jan <kwlsk5_at_gmail.com>
Data: Sun 27 Jun 2010 - 18:05:35 MET DST

Witam. Aktualnie używam następującego zestawu kupionego poprzez znany
serwis aukcyjny dokladnie w kwietniu 2009 roku:
CPU E4500 Intel 2.200 Mhz
Pamięć Geil Ultra 2 x 1 GB
Graficzna karta: Palit Geforce 8600gt sonic plus 256mb GDDR 3
Płyta główna: Asus P5B (mogę wgrać nowy BIOS)
Pozostałe części zostały ze starego kompa, m.in. dysk 1 TB samsung HD
103UJ

Od miesiąca kuszą mnie procesorki 4 rdzeniowe oczywiście używane ale z
8 MB cachem. Wyczytałem, że są wyprodukowane w tym samym procesie co
mój obecny procek czy 65 nm.

W opisie aukcji piszą, iż on jest legendarny. Możecie to skomentować,
gdyż nie znam jego historii. Tzn. że kiedyś kosztował 5 razy tyle co
obecnie...?

Co radzicie, warto sprzedać mojego za ok. 150 PLN dołożyć następne 150
PLN i kupić używanego Q6600? Bo zdaję sobie sprawę, iż za rok za
mojego aktualnego nie wezmę więcej niż 75 PLN pewnie...? Wyczytałem
też iż do tego q6600 lepiej mieć więcej niż 2 Gb ramu. To prawda?

Proszę o opinie i komentarze i serdecznie za nie dziękuję.