Wybor UPS-a.

Autor: zenek <zenon_at_denon.com>
Data: Sun 27 Jun 2010 - 09:32:57 MET DST

Stoje przed dylematem, który UPS wybrać.
Czytam różne fora, newsy i strony www, czym więcej czytam tym mniej wiem.
Kilka lat temu, w poprzedniej robocie, miałem APC 3000 cośtam, w obudowie
rack, do tego dołączone grubymi kablami zewnętrzene akumulatory żelowe i
wystarczło to na ponad pół godziny pracy pod 50-60% obciżeniem.
Obecnie jak rozmawiam ze sprzedawcami czy dystrybutorami, to ci oczy
otwierają ze zdumiena, że moża podłączyć pod APC inne amumulatory niż to co
przewidział producent. Może faktycznie tak jest, bo jak oblądam w necie
zdjecie interesujących mnie UPS-ów to nie widzę gniadza, które było we
wspomnianym wyżej APC i pod które podpięte byy zewntrzne akumulatory.
Dodatkowo, na jakimś forum przeczytałem, że APC nie bardzo współpracuje z
zasilaczmi z aktywnym PFC, bo niby nie ma "pełnej" sinusoidy.
UPS będzie zasilał serwer i switcha, moc maksymalna zasilaczy to w sumie
około 500 watt, wrunek, to żeby UPS potrzymywał napięcie przez minimum 15-20
minut i działał z Windows Server 2008, generalnie potrafił wyłączyć serwer
zanim całkiem baterie się wydoją.
Rozpatruję zakup zasilacza z mocą pozorną w granicach 2000-2500VA, bo
docelowo do serwera zostanie dołozony drugi procesor i RAM, a to może wymaga
dołożenia drugiego zasilacza w serwerze, więc chciałbym mieć zapas mocy na
przyszłość.
Muszę się zmieścić w 3500 złotych netto, nie upieram się przy APC, czy przy
całkowinice nowym zasilaczu, widzę że można dostać też użwyane, z nowymi
bateriami i roczną gwarancją, to rozwiązanie też mi pasuje, ważne żeby była
faktura.
Pytanie dodatkowe, czy jest sens dopłacać do UPS-a on-line czy
line-interactive wystarczy?