Acer Extensa 5220 - nie uruchamia się Windows i konsola odzyskiwania

Autor: RD <rd_at_grupy.com1>
Data: Sun 20 Jun 2010 - 11:37:12 MET DST

Witajcie,

  Chciałem pomóc rodzinnie naprawiając laptop Acer Etensa 5220.
Nie uruchamia się windows xp - zawsze pokazuje się okno wyboru pomiędzy
trybami uruchomienia awaryjnymi i normalnym. Jak wybieram awaryjny, to
miga prompt i nie uruchamia się. Jak wybieram normalny, to pod logiem
Windows XP pasek postępu pokazuje wieczne ładowanie.

  Zazwyczaj w takich sytuacjach uruchamiam konsolę odzyskiwania Windowsa
(R) i naprawiam (w zależności od potrzeby) bootcfg(fixboot), fixmbr,
chkdsk.

  Niestety tutaj nie jest tak łatwo, ponieważ konsola odzyskiwania
zamiera. Windows nie posiada sterowników SATA do dysku, BIOS nie posiada
funkcji emulowania IDE-SATA(starszy), w związku z tym, do płytki Windows
XP dołączyłem sterowniki SATA ze strony producenta - wówczas wykrywa
dysk. Niestety po odpaleniu konsoli odzyskiwania, ukazuje się informacja
o możliwości wyboru innego języka klawiatury, niż domyślny i po tej
akcji nie ma żadnego znaku gotowości, nie mogę nic zrobić.

  Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł? Jak sobie z tym poradzić? A może nie
da się, może dysk padł albo coś jeszcze innego?

Sprawa jest dość pilna, ponieważ laptop służy osobie do pracy i nauki.

  Pozdr,
Rafał