Pomysł na laptopa do kupienia

Autor: Jasko Bartnik <bartnikj_at_gmail.com>
Data: Thu 17 Jun 2010 - 17:16:05 MET DST

Witam.

Borykam się z problemem trudnym do rozwiązania - zakup laptopa
wydajnego, praktycznego i energooszczędnego.

1. Pod hasłem "wydajny" już od dawana nie znajdują się gry a raczej
edycja wideo, matlaby, grafika 3D i temu podobne - dlatego karta
graficzna może być słabsza. Laptop byłby również częścią komputera
"stacjonarnego", po wpięciu w większy monitor i całą resztę kabelków
(może stacja dokująca?).

2. Przenośny, bo istnieje potrzeba czasem w podróży grzebać trochę po
SSH, zrobić jakąś grafikę na szybko, w pracy najlepiej obyć się bez
zasilacza i wrócić na naładowanie do domu - dlatego 8 godzin na
baterii to minimum. Kompaktowy też powinien być... ale z "niemałym"
ekranem (powyżej 13 cali)

3. Praktyczny... bo tak i już :)

Najbliżej ideału byłoby skrzyżowanie MacBook Air z MacBook Pro na i7
ale przeraża mnie zarówno cena jak i system na nich zainstalowany.
Jest coś w przystępnej cenie, co byłoby wydajne, przenośne i
praktyczne?

Pominąłem oczywistości: obowiązkowo Bluetooth, Wifi, przynajmniej
jeden port USB, LED-owa matryca.

Z góry dzięki.

--
Pozdrawiam,