Re: no more WD! [narzekanie]

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 12 Jun 2010 - 00:24:51 MET DST

** Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

> no niekoniecznie, WD i Seagate z reguły najpierw ostrzegają jakimiś
> anomaliami na SMART....

1. Nie ma takiej reguły.
2. W zasadzie cokolwiek w SMART to sygnał, że dysk jest jebnięty - w zależności
   od tego jaki mamy serwis to możemy czekać, aż się wywali albo po prostu go
   wymienić.

> MAXTOR miał to w d.... :)

Poleganie na niezawodności jednego dysku to głupota - niezależnie od marki bo
ona nic nie znaczy - jedyne co się liczy to poziom serwisu.

To jest przecież banalne i ile to można powtarzać? Zależy Ci na bezpieczeństwie
i dostępności danych - rób backupy i RAID. I tyle - prosta sprawa - jestem to w
stanie wytłumaczyć np. mojemu dziadkowi na podstawie prostych analogii. :) Aż
dziw bierze, że młodzi komputerowcy tego nie łapią.