Re: laptop - temperatury - czy to dużo?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 08 Jun 2010 - 14:08:05 MET DST

Proces Piotr M <xx@xx.xx> zwrócił błąd:

> A może ktoś wie jak za pomocą SpeedFana uzyskać efekt taki, aby w
> laptopie obniżyć temperaturę o 10st? Nie wiem, np prędkością
> wentylatorów lub ich częstotliwością załączania.
>
> Idzie lato, to może bym to zrobił. Przechylił szalę na korzyść
> zimniejszych kolan kosztem trochę większej głośności.
>
> Tylko sam tego nie zrobię, bo to kosmetyka i bawienie, a myślę że
> kombinowaniem można coś popieprzyć w ustawieniach i jeszcze doprowadzić
> do usterki. Ale chętnie bym o te 10st obniżył temperaturę za pomocą
> SpeedFana (bo chyba można).

IMO dziesięć stopni na dysku jest niemożliwe. Na procesorze się da, ale
do tego wystarczą ustawienia zarządzania energią w systemie. Albo
program RMClock, który jest trochę skomplikowany w ustawieniach.
Ewentualnie RivaTuner i underclockować kartę graficzną.

W tych lapkach których używam chłodzenie tak naprawdę jest jedno dla
grafiki, CPU i HDD. Czyli jeśli jeden element będzie grzał to innym też
się dostanie, bo wszystkie połączenia są z metalu i przewodzą ciepło,
jest też tylko jeden wentylator.

SpeedFan nie działa z wszystkimi notebookami, właściwie z większością
nie działa. Możesz sprawdzić Notebook Hardware Control, ale ten ostatni
potrafi przysporzyć wielu problemów. Dell daje oprogramowanie do
sterowania wentylatorami z poziomu windowsa. Inne firmy - chyba nie.
Zostaje tylko BIOS i odblokowanie wentylatora na stałe, przy czym to
ostatnie w wielu HP już jest praktycznie zrobione - jako patch
"naprawiający" problem z kartami nvidia ;)

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8