Re: laptop - temperatury - czy to dużo?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 08 Jun 2010 - 12:46:10 MET DST

Proces 1634Racine <1634@Racine.pl> zwrócił błąd:
> Saiko Kila in news:jt0p0xbnwxf6$.dlg@saikokila.pl
> [...................]
>
> doslownie? :) Pewnie nie za bardzo czuje humor,aczkolwiek podejrzewam.

To nie jest żart. Żartem jest tylko jeśli klimatyzacja jest
zainstalowana ale nie włączona (albo zbyt ekonomiczna) :) Po prostu
jeśli w pokoju jest powyżej 25°C to spada wydajność chłodzenia i podnosi
się temperatura dysków.

Ja używam programu monitorującego temperaturę dysku, wybieram sobie
wykres według max albo średnich temperatur i widzę że w ostatnim
miesiącu rośnie, zwłaszcza ostatnio. W ubiegłym roku było tak samo. W
notebooku mam ustawioną temp. alarmową na 50°C a w desktopie na 40°C. W
ubiegłym roku obie zostały przekroczone o trzy stopnie i w tym nie
spodziewam się mniej. Mimo odkurzania.

Jeśli jednak temperatury w pomieszczeniu nie uległy podwyższeniu w tym
samym czasie co temperatury twardego, to znaczy że chłodzenie szwankuje.
Najprościej przeczyścić. Ale miałem, w zasadzie jeszcze mam jednego HP
któremu już nie pomagało czyszczenie i po prostu przegrzewał się zawsze.
Jakiś czas trzymałem go z zewnętrznym wentylatorem (pomagało) ale ile
można...

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8