Re: Skutki burzy i listwa przepięciowa.

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Fri 28 May 2010 - 21:07:20 MET DST

Po wczorajszej burzy w Sandomierzu w pracy padły mi wszystkie porty USB na
serwerze, dodatkowo nie działa mi port USB w drukarce laserowej kolor Canon
LBP 5000, druga drukarka laserowo mono Canon MF4660 dział (podłączona
również do serwera po USB). Kabel do Canona LBP5000 miał długość 8m, do
MF4660 tylko 1,8m. Obydwie drukarki były wyłączone z prądu (wyłączona
listwa). Serwer był włączony, ale nic w nim nie padło (oprócz USB),
podłączony był przez UPS APC (daja 10 tyś. zł na ubezpieczenie podobno w
razie uszkodzenia sprzętu przez przepięcie :-) ).
Z tego wynika, że przepięcie poszło po kablu USB, a nie po linii zasilającej
(linię mam napowietrzną).

Dodatkowo padła mi na dachu antena od telefonu (Nortela), co ciekawe 1m
wyżej była antena od internetu (chyba też nortela) i przeżyła. :-)