Re: Jak to jest z adresowaniem 1TB RAM-u przez nowe Xeony 7500 ?

Autor: A r t i e <artie00000007_at_gazeta.pl>
Data: Fri 28 May 2010 - 20:33:44 MET DST

Użytkownik "Tomasz Potega" <shadow@manta.univ.gda.pl> napisał w wiadomości news:htoe2i$tfs$1@news.task.gda.pl...
> Nie, wszystkie procesory mają dostęp do całej pamięci:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Non-Uniform_Memory_Access
>
> Dostęp do pamięci podpiętej do "pozostałych" procesorów
> jest po prostu wolniejszy - musi najpierw przejść przez łącze
> typu QPI czy HyperTransport.

Dzięki za idealną odp. Czyli dobrze przeczuwałem..

- A o ile mniej więcej ten dostęp jest wolniejszy ? 2x 10x czy może 50x ?..

PS0. Czytałem specyfikację, i tam pisze że na każdy Socket (czyli procesor) odpowiada 16 slotów RAM, ale z 2 strony procek
adresuje max 2^44-1=16TB - pewnie na wypadek jakby wzrosła pojemność pamięci na 1 slot..:)

PS. Czy istnieją architektury 2,4 procesorowe gdzie każdy procek z tą samą efektywnością ma dostęp do całego RAMu ? Np. Abit kiedyś
produkował płytę 2-proc. "dla ludu".

Arek