Re: Komputery z Castoramy

Autor: knrdz <proemld_at_vagrevn.cy>
Data: Tue 25 May 2010 - 12:34:06 MET DST

Santana pisze:

> No to podziel się swoimi wnioskami :) Ile według ciebie wynoszą, mniej
> więcej, marże detaliczne w polsce?

Ale zdradź mi - co mnie (jako konsumenta) miałoby obchodzić na którym
etapie dystrybucji komuś się przecinek w prawo przesunął? Wyzdychają
sklepiki (jak frajerzy przestaną w nich przepłacać), to i dystrybutorzy
zmiękną albo do nich dołączą. Próżni nie będzie, zaraz ktoś wypełni,
zresztą już teraz im markety pokazują jakie mogą być ceny (choćby na
promocjach, a skoro mogą być na promocjach to mogą i bez, nikt mi nie
wmówi, że MM czy Careefour do swoich "-30%" dopłacają, czy choćby nic na
tym nie zarabiają) i jakie może być podejście do kwestii reklamacji, w
tym poruszonej przez OPa możliwości zwrotu nie używanego, a tylko
gruntownie przetestowanego urządzenia w ciągu kilku dni/tygodni od
zakupu. Wracając do tego tematu zacytuję obowiązujący w Polsce Art. 3.3
Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej:
"Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie
warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru
konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz
funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów." i
poproszę szanownych "handlowców" o interpretację np. na otwierającym
wątek przykładzie kupna nowego notebooka. Czyżby nie tylko sklep
wysyłkowy miał obowiązek przyjąć zwrot takiego uruchomionego komputera,
który jednak nie sprawdził się w jakimś konkretnym interesującym
konsumenta zastosowaniu, ale i każdy sklep stacjonarny ma obowiązek
umożliwić taki test, choć już nie u siebie w domu, a w "miejscu
sprzedaży", za to przed zakupem?