Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Wed 19 May 2010 - 21:28:12 MET DST

Dnia Wed, 19 May 2010 19:14:26 +0200, Norbert napisał(a):

> to gdy rootkit zalozy hooka na te funkcje, i bedzie nia sterowal to chyba
> nie jest problemem pokazac co mu pasuje, prawda? I tak z kazda funkcja moze
> byc, nawet z tymi niskopoziomowym.

Ahhh ... przepraszam. Za dużo rzeczy dzieje się dziś i umknęło mi jedno
zdanie, w którym to napisałeś. Teraz w pełni rozumiem skąd Twoja sugestia
co do wentylatora na procku.

Tak czy owak miałem na myśli "nie złośliwą" degradację sysytemu. Z dużym
prawdopodobieństwem wykluczam wirusy. Nie sądzę aby aplikacje typu Word
przechwytywały funkcje systemowe po to aby ukryć ile same pożerają jego
czasu i stopniowo, z miesiąca na miesiąc zamulać komputer :-) Tu działa
jakieś kompletnie niezrozumiałe dla mnie zjawisko. W dodatku obserwuję to
na wszystkich komputerach (z XP przynajmniej), czy to u siebie, czy u
znajomych. Pytałem w kontekscie tego zjawiska właśnie.

> Nod32 tez jest skuteczny, a jednak... lapie.

Każdy program musi byćprzez pewien czas nieodporny na jakiegoś wirusa.
Rzadko się zdarza (aczkolwiek zdarzyło się kiedyś), że program potrafi
rozpoznać wirusa zanim ten pojawi się na rynku :-)
To temat rzeka. Zupełnie OT dodam, że zajmowałem się tematyką przy okazji
zawodu. Wyniki oficjalnych testów to jedno a prawdziwe życie drugie. W tym
czasie widywałem wiele pożartych przez wirusy komputerów lecz tylko raz KAV
lub KIS nie dały sobie rady (w sensie ochrony przed infekcją). Do dnia
dzisiejszego żaden z klientów, który stosuje w/w nie dał mi zarobić na
ratowaniu danych :-) To mnie samego przekonało do wyboru akurat tego softu
choć najtańszy nie jest.

> A jesli nie pomoglo to zaczynam podejrzewac magie :-)

Mało tego... to cyklicznie się zdarza i zawsze nie pomaga :-))) Komputery
nawet nie są w obrębie jednej sieci a nawet miasta i też się regularnie to
z nimi dzieje :-D Nie próbowałem ofiar składać jeszcze. Do tego się
przyznaję :-D

Dla mnie jeszcze bardziej magiczne jest to, że ktoś napisze "a u mnie sie
nic takiego nie dzieje a mam instalkę sprzed 4 lat". A może się
przyzwyczaił do wolnego systemu i nie dostrzega tego? Brak odniesienia...
:-)