Re: Karty 3D

Autor: ptoki <sczygiel_at_gmail.com>
Data: Wed 19 May 2010 - 19:34:53 MET DST

On 18 Maj, 01:56, "rageofhonor" <w...@wp.pl> wrote:
> Jest na rynku technologia kart graficznych 3D która sprawia że można grać w
> gry i mieć obraz 3D.http://www.nvidia.pl/object/GeForce_3D_Vision_Main_pl.html
>
> Czy jest do tego na prawdę potrzebny monitor LCD taki jak w opisie.
> Moim zdaniem to nie ma znaczenia. Jestem przekonany że to by też poszło na
> zwykłym CRT
> Bo to karta grafiki wysyła specjalny obraz na monitor a okulary sterują tym
> co widzimy (przyciemniają lub rozjaśniają pole widzenia)

Nie wierz tym co pisza a nie uzywali takich okularow.
Ja robilem sobie akwarium z monitora i stwierdzilem ze:
-wystarczy 85Hz zeby nie mrugalo i bylo widac akwarium.
-uzywalem do tego jakiejs 15-ki belinea.
-rozdziałke mialem tam chyba 1024x768.
-uzywalem okularow elsa erazor na rivach tnt. i na jakichs dawnych
geforcach.
-Okropnie duzo trzeba nadlubac w sterownikach bo niby kazda gra DX-owa
wspiera te 3d na kartach nvidii (sprawa zajmuja sie sterowniki) ale
kazda inaczej ustawia sobei rendering w rezultacie glebia perspektywy
i baza musza byc doregulowane dla kazdej osobno.

Generalnie jesli masz wiecej niz te 85 HZ i nie masz bardzo czulych na
mruganie oczu to bedzie sie dalo ogladac i nie bedzie meczyc oczu.

I stwierdze dodatkowo: Chyba zaden popularny LCD nie wyciagnie
realnego (black to white) odswiezania na poziomie tych 85Hz.

Dodatkowo: efekt 3d jest raczej w rodzaju patrzenia w pudełko. do tego
wszystkie obiekty na brzegu obrazu moga powodowac bledne odbieranie
efektu 3d i oczy i umysł beda sie szybko meczyc. Pomaga zgaszenie
swiatla i posiadanie czarnej ramki w monitorze.

--
Lukasz Sczygiel