Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Wed 19 May 2010 - 09:39:31 MET DST

Dnia Wed, 19 May 2010 08:56:59 +0200, Dexter-Labolatory napisał(a):

> Jesli masz czas na "przetrenowanie" tego laptopa, a standardowa konserwacja
> Tobie nie pomaga (typu defrag itp.) moze wywal antywira i reinstall
> sterownikow od kontrolera dysku na poczatek?

Trafiłeś w sedno. W przypadku Kasperskiego Internet Security zdarza się, że
komputer jest bardzo spowolniony (permanentnie) mimo iż zajętość CPU wynosi
np. 1%. Nie pomaga usuwanie raportów, zatrzymanie aplikacji itp. - z czego
można wyciągnąć mylne wnioski, że to nie ten program jest winowajcą.
Tymczasem jego całkowite usunięcie i zainstalowanie wnosi istotną różnicę i
mamy parę miesięcy spokoju. Jednakże oprócz tego zjawiska, które tym razem
nie wystąpiło, sam Windows też spowalnia ostro. Kiedyś zawziąłem się i
badałem wydajność dysków - jest OK. Uznałem, że jeśli CPU nie jest
obciążone, RAMu jest pod dostatkiem, wydajność dysków jest OK a mimo to
otwarcie np. przeglądarki czy programu pocztowego trwa wieki, to nie
rozumiem zjawiska i poddaję się. Reinstalka i po kłopocie.

Chyba, że masz jeszcze jakiś pomysł, który chętnie przetrenuję... Warto
rozumieć wroga :-)