Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Thu 13 May 2010 - 16:47:01 MET DST

Dnia Thu, 13 May 2010 12:53:23 +0200, Marx napisał(a):

> W dniu 2010-05-11 13:04, Marek pisze:
> pisalem o twoim problemie
> " Praca moja polega na zmienianiu co chwilę otwartych programów.
> Irytowało mnie czekanie na ich ładowanie się."

Ahaaaa! Rozumiem teraz. To było rozwiązanie, które postanowiłem zmienić i
zmieniłem. Wstawiłem 2 dyski zamiast jednego i efekt przerósł moje
oczekiwania. Rozważałem SSD jako alternatywę lecz zdecydowałem się na HD ze
wzgledów ekonomicznych. Gdy zobaczyłem tego efekty a potem je pomierzyłem
to przynajmniej dane liczbowe dorównują SSD i dlatego zadałem pytanie na
tej grupie.

> Jesli masz niewykorzystany RAM tzn ze system operacyjny jest do dupy.
> Prawidlowo dzialajacy system uzywa pozostaly RAM jako cache dyskowy,
> czyli RAM zawsze jest wykorzystany w 100% i tak powinno byc
> Inna sprawa ze jesli miales poprzednio stary skrajnie wolny dysk to jego
> wymiana na nowszy oczywiscie polepszy dzialanie systemu.
> Marx

Właśnie niekoniecznie tak było. Miałem Barracudę - nie powiem jaką
konkretnie w tej chwili, ale mogę to sprawdzić. Model sprzed góra 3 lat -
zazwyczaj zwracam uwagę na to przy zakupie więc pewnie wtedy też zwróciłem.
Wtedy przynajmniej był to jeden z najszybszych dysków 7200. Obecne dyski
teoretycznie nie powinny być znacząco szybsze - ponoć ich średnia wydajność
wzrasta rocznie zaledwie o 16%. Wydajność tych najszybszych pewnie znacznie
wolniej się zwiększa.