Re: Jaki cichy dysk twardy

Autor: latet <latet_at_spam.pl>
Data: Thu 13 May 2010 - 12:38:13 MET DST

> Chce kupic wiekszy dysk twardy - 1TB. Obecnie mam Samsunga 160GB i jestem
> bardzo zadowolony, bo dysk jest bardzo cichy, praktycznie nieslyszalny i
> szybki. Wczoraj poczytalem opisy wiekszych dyskow i na razie mam metlik w
> glowie, bo nie wiem na co sie zdecydowac. Priorytetem jest dla mnie cisza,
> wiec rozwazalem dyski 5400 obrotow, ale dysk ten bedzie rowniez na system wiec
> nie wiem czy to nie za malo.

Skoro stary 160GB uwazasz za szybki, to nowoczesny F3EG 5400rpm, a nawet F2EG
5400rpm (na którym sam mam system) uznasz za bardzo szybki.

> Samsung F3 bylby OK, ale poczytalem ze cichy nie jest i wibruje.

Nie potwierdzam. Mam akurat F3 w rozmiarze 1TB. Nie wibruje. A w porównaniu do
starszej serii F1 jest zaskakująco cichy (choć nie aż tak cichy jak dyski serii
F2EG). Ma tylko 2 talerze (to nie dużo jak na 1TB) i jest bardzo szybki.

> Zastanawiam sie tez czy po prostu nie wziac 500GB bo Samsung (zdaje sie)
> bedzie na 1 talerzu.

Tak, 500GB z serii F3 będzie na 1 talerzu, co jest jakąś zaletą, ale bez
przesady.

latet