GeForce GT-240 - kwestia dźwięku przez HDMI

Autor: latet <latet_at_spam.pl>
Data: Thu 13 May 2010 - 09:07:51 MET DST

Witam,

Kupiłem kartę graficzną GeForce GT-240 w wyjściem HDMI, przez które jest
transmitowany także dźwięk (nie wiem czy tak sie dzieje, bo chwilowo nie mam TV
z HDMI).

Po zainstalowaniu sterowników do karty graficznej
(197.45_desktop_winxp_32bit_english_whql.exe) w menedzerze urządzen, w sekcji
Kontrolery dźwięku, video i gier pojawiło się (czterokrotnie jedno pod drugim)
urządzenie "NVIDIA High Definition Audio".

Jednak nigdzie indziej w systemie (Panel Sterowania/ Dźwięki / Audio; ustawienia
głośności) ani w aplikacjach (np. PowerDVD, Skype) nie mam możliwiści wybrać
tego urządzenia jako aktywnej karty dźwiękowej. Po prostu go nie ma. Ani śladu.
Wszędzie jest tylko to, co było do tej pory, czyli karta dźwiękowa Realtek,
zintegrowana na płycie głównej.

Może to normalne? Może tak własnie działa ten NVIDIA High Definition Audio
driver, że jest niemal przeźroczysty dla aplikacji, a i tak robi swoje, czyli
przechwytuje dźwięki i wypuszcza je przez HDMI? Tylko czy w takim razie jest
mozliwość decydowania o tym, w jakim formacie wychodzi dźwięk przez HDMI? Np.
czy może to być strumień DTS prosto z filmu, czy też rozkompresowany do PCM, aby
telewizor sobie poradził?

Dzięki za rozświetlenie tej sprawy,

latet