Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Tue 11 May 2010 - 11:06:20 MET DST

Dnia Tue, 11 May 2010 10:30:32 +0200, doom3 napisał(a):

> Nie wiem, czy ktokolwiek to zauwazyl, ale na HdTachu podajesz nam wynik
> sumarycznego odczytu przy zastosowaniu macierzy RAID0 skladajacej sie
> najprawdopodobniej z dwoch dyskow jakie opisujesz ponizej.

Tak, to dwa identyczne Samsungi. Nie wiem czy ktokolwiek zwrócił na to
uwagę. Zresztą nie ma to większego znaczenia dla dyskusji. Celowo użyłem
ogólnego zwrotu "analizując parametry techniczne rozwiązań realizowanych na
dyskach tradycyjnych" aby nie ograniczać się w żaden sposób co do
zastosowanych rozwiązań.

> Ale na co Ty patrzysz ? Na szybkosc z i do bufora wewnetrznego dysku ?!?!

Dokładnie, bo to on limituje póki co prędkości dysków. Co z tego, że łącze
SATA 2 ma 300MB/s skoro przecietny dysk nie jest w stanie odczytać danych
szybciej niż 160M ?

> Wyjasnij najpierw powyzsze a pozniej przejdziemy do czasu dostepu...

Czy "powyższe" oznacza to co wyjaśniłem właśnie czy może chodziło Ci o
zagadnienie bazo-danowe? Jeśli to drugie, to sprecyzuj pytanie.